tramvaj T3M ev.č.8029
T3M ev.č.8029
V ČKD byla zahájena výroba elektrických výzbrojí TV1, které si jednotlivé Dopravní podniky montovaly do starších vozů T3 samy - výrobce totižodmítal vyrábět nové tramvaje přímo s touto výzbrojí. Upravené tramvaje byly přeznačeny na typT3M.
V roce 1979 byl do provozu pod evidenčním číslem 8029 zařazen takto upravený původní vůzT3 evidenčního čísla 6757. V provozu vydržel až do 26. února 2001.
Toho dne byl vypraven na linku 23 a v pozdních odpoledních hodinách byl těžce poškozen při vykolejení na úmyslně položeném předmětu v kolejnici u zastávky Brusnice. Ke vší smůle se po vykolejení ještě srazil s protijedoucím vlakem linky 22.
Jeho stav byl po této nehodě žalostný a oprava vozové skříně, v přední části zcela zdemolované, nepřicházela vůbec v úvahu. Vůz stál více než rok odstaven a rozhodovalo se o jeho dalším osudu. V úvahu připadalo vyřazení, nebo případná rekonstrukce s využitím jiné vozové skříně.
Řešení se nakonec našlo v rekonstrukci, provedené dodavatelským způsobem u firmy Pars nova, s dosazením nové vozové skříně, použité z vozu T3 ev.č.117 Dopravního podniku města Olomouce. Vůz byl rekonstruován sice s využitím původní tyristorové výzbroje TV1, ale celkovou koncepcí rekonstrukce vycházející z vozůT3R.P.
Vůz je opatřen žlutými zádržnými tyčemi, tlačítkovou předvolbou otevírání dveří cestujícími, zvětšenou kabinou řidiče, novým osvětlením prostoru pro cestující, zapuštěným zadním ovládacím pultem pro zpětný pohyb tramvaje atd.. Oproti vozům T3R.P však nebyl vůz T3M evidenčního čísla 8029 opatřen elektronickými transparenty BUSE.
Zatímco původní vůz svůj "život" s evidenčním číslem 8029 ukončil ve vozovně Pankrác, nový začal po návratu do Prahy v roce 2003 ve vozovně Hloubětín. Vůz byl ještě před předáním vÚstředních dílnách Dopravního podniku vybaven zkušebně plastovými sedadly pro cestující PINO od firmy Vögel.
Od března 2005 je ve voze zkoušen již druhý typ sedadel, která jsou usazena v kovové konstrukci a potažena novým typem čalounění.