tramvaje RT6N1
RT6N1
Podlaha vozu je ve dvou výškových úrovních. V prostoru mezi vnějšími podvozky i ve středním článku je snížena na 350 mm nad temeno kolejnice, zatímco nad podvozky zůstává ve výši 900 mm nad temenem kolejnice. Jednotlivé úrovně podlahy jsou vzájemně spojeny schůdky. Sedadla jsou umístěna s ohledem na co nejrychlejší výměnu cestujících, současně jsou vytvořeny prostory pro invalidní vozíky a dětské kočárky. Podél bočnice bez dveří v nízkopodlažní části jsou umístěna pouze jednosedadla. Druhé dveře jsou vybaveny výsuvnou plošinou pro nájezd invalidních vozíků. Konstrukce vozu byla již od prvopočátku tvořena podle designérského návrhu Ing. arch. Patrika Kotase. Jednotnou tvarovou linii doplňuje kapotáž trakčních podvozků, jejíž dolní okraj opticky navazuje na dolní ukončení vozové skříně. Vůz je vybaven třemi dvoukřídlými a dvěma jednokřídlými dveřmi IFE, přičemžjednokřídlé dveře jsou umístěny za kabinou řidiče a na zadní plošině. Přední i zadní čela vozu jsou naprosto totožná. Vyrobena jsou z laminátu a nasazena na rám čela. Čelní podvozky jsou trakční, střední je běžný a je tvořen samostatně uloženými koly v kyvných ramenech.
Zkoušky prototypu, během nichž zavítal mimo jiné i do Liberce a Brna, se táhly několik let. Posléze obdržel tento prototyp novou, líbivější bílo-červenou barevnou kombinaci, pražské evidenční číslo 9051 a v obdobích předvolebních kampaní svezl cestující na lince 3 a lince 18. Protože se vůz líbil a i cestující byli spokojeni s nízkopodlažním řešením, rozhodl seDopravní podnik Praha zakoupit v roce 1996 4 vozy tohoto typu za prostředky ušetřené při nákupu třetí série vozů T6A5. Do vozovny Pankrác byly přiděleny vozy ev. č. 9101 a 9104 v bílo-červené kombinaci a ev. č. 9102 a 9103 v bílo-zelené kombinaci.
Jenže až abnormálně vysoká poruchovost těchto vozů však způsobila, že typ RT6N1 od doby zařazení do stavuDopravního podniku Praha více stojí než jezdí v ulicích. Vcelku sporadicky se vozy tohoto typu objevily na linkách 4, 7, 11 a 18, kde jejich provoz právě pro vysokou poruchovost vzbudil značné rozpaky... A proto až na výjimky jezdil pouze na tzv. vložených pořadích, kdy půlil běžný interval dané linky, a pokud jízdu vynechal, zase tak moc se nestalo, neboť s jeho jízdou stejně cestující nepočítali.
Od roku 1999 jsou vozy trvale odstaveny ve vozovně Pankrác. Výjimku tvoří jen občasné přesuny do výrobního závodu ve Zličíně a občasné nedokončené pokusy o jejich oživení končí zase nějakou poruchou. O povolení Drážního úřadu k provozu s cestujícími si tak tyto pěkné tramvaje mohou zatím stále jen nechat zdát.