tramvaje T3M2-DVC
T3M2-DVC
Jde o skříně typu T3SUCS, vyrobené závodem ČKD ve Zličíně v prvním pololetí roku 1996 a postupně vystrojované vÚstředních dílnách Dopravního podniku Praha elektrickými výzbrojemiČKD TV1, vyrobenými v letech 1978 až 1981 a získanými z vyřazených vozů typu T3M. K přestavbě vybralDopravní podnik Praha zjevně ty vozy, které měly být v té době přistaveny k opravám většího rozsahu nebo vykazovaly větší opotřebení provozem či poškození po nehodách. Staré skříně byly až na dvě výjimky sešrotovány. Jedna totiž po opravě posloužila k vozové náhradě vozuT3M ev.č.8012, druhá k doplnění parku školních vozů o první tyristorový - ev.č. 5519. Cestující na první pohled ani nepozná, že jde o novostavbu vozů,protože od běžných "tétrojek" se ani příliš neliší. Standardní laminátové sedačky, posuvná okna a skládací lamelové dveře... Jediným inovačním prvkem je tak tlačítková předvolba otevírání dveří. Po technické stránce se tyto vozy od původního typu T3M liší uspořádáním elektrické výzbroje v prostoru za značně zvětšenou kabinou řidiče, možností vytápění vozu ohřátým vzduchem od pulzního měniče, rozmístěním přístrojů na řidičském pultu a regulátorem pro úsporu proudu brzdičů. Celá série sestávala z dodávky 18 vozů, jenž byly přiděleny vozovně Hloubětín. Dvojice vozů ev. č. 8088+8089 byla z důvodů zkoušek dveřního pohonu BAHOZA na voze ev. č. 8088 a sídla zastoupení této firmy ve vozovně Pankrác přidělena právě na Pankrác, odkud se však oba vozy do své domovské vozovny vrátily, aby pak putovaly nově do vozovny Motol, ještě společně s vozy ev.č. 8009, 8015, 8051 a 8053.
Evedenční čísla vozů T3M rekonstruovaných na typ T3M2 - DVC
8009 | 8053 | 8068 | 8076 | 8080 | 8087 | 8015 | 8063 | 8072 | 8077 |
8082 | 8088 | 8051 | 8067 | 8074 | 8079 | 8083 | 8089 | ||